Új jelszó kérése
EZEKET KÍNÁLJUK:
Részletes könyvismertető


Hagyomány és újítás a táncművészetben, a táncpedagógiában és a tánckutatásban

hagyomany-es-ujitas-a-tancmuveszetben

 

A Magyar Táncművészeti Főiskola 2007-ben Hagyomány és újítás a táncművészetben, a táncpedagógiában

és a tánckutatásban címmel tudományos konferenciát rendezett. Az intézmény feladatának tekinti az itt

folyó kutató- és alkotótevékenység eredményeinek közzétételét, a hallgatók tudományos diákköri munkáinak

megismertetését. Bár hazai és nemzetközi hírünket elsősorban a művészképzésben és a pedagógus-képzésben

kibocsátott hallgatók magas szakmai tudása biztosítja, figyelnünk kell tudományos és szakmai teljesítményünk

nyomon követésére, átadására és dokumentálásra. A Táncművészet és tudomány című új sorozatunk első

köteteként e konferencia előadásait adjuk közre.

 

  • Kiadó
    Magyar Táncművészeti Főiskola, Planétás Kiadó
    Kiadás éve
    2009
    Terjedelem
    272 oldal
    Sorozat
    Táncművészet és tudomány I.
    ISBN
    978-963-9414-21-1
    Állapot
    kiváló állapot
  •  

    Megnyitóbeszéd
    A konferencia programja


    TÁNCTÖRTÉNET

    Bolvári-Takács Gábor: Rögös úton. Dokumentumok az Állami Balett Intézet
    első tanévéből
    Forgács D. Péter: A magyaros táncok értelme az osztrák identitásban
    Gara Márk: „Ezer szállal". Nemzetközi hatások a két világháború közötti magyar balettszínpadon
    Kővágó Zsuzsa: A ketrec szabadsága. Roland Petit A Fiatalember és a Halál című
    koreográfiájának egy lehetséges olvasata
    Major Rita: Imígyen táncol Zarathusztra. Hagyomány és újítás Maurice Béjart művészetében
    Perger Gábor: Róma és a tánc
    Széli Rita: Kinek kell a régi tánc a 21. században?
    Tóvay Nagy Péter: Tánc és frigykötés. A tánccal kapcsolatos érvelés Sir Thomas Elyot
    The Boke Named the Governour című művében


    TÁNCELMÉLET

    Benyő Hedvig: „Széles pillanatok". A táncnyelv fordítási problémái
    Hegedűs Sándor: A kortárs táncszínházi előadások értelmezésének (megértésének) sajátosságairól
    Károly Róbert: A hangszeroktatás innovációja a Magyar Táncművészeti Főiskola
    zenei képzésében a salzburgi Orff Intézet legújabb tapasztalatainak adaptációjával
    Zelencsuk Tímea: A zeneelméleti ismeretek alapvető szerepe a táncművész- és táncpedagógus-képzésben, avagy magabiztos zenei ismeretek nélkül nincs igazi táncszakember


    MŰVÉSZETPEDAGÓGIA ÉS MŰVÉSZETPSZICHOLÓGIA

    Jakabné Zórándi Mária: Gondolatok a művészetpedagógia jelenéről és jövőjéről
    Krisztián Ágota: A formát öltött érzés. Művészeti terápiás elemeket alkalmazó
    önismeret-fejlesztő tréning tapasztalatai
    Németh András: Az emberi test mint a kommunikáció médiuma.
    A testhasználat és a performativitás pedagógiai történeti antropológiai vázlata
    Sátor Nóra: A csend és a ritmus - időben és térben, idebent és odakint
    Séra László - Bernáth László: A tánc mint vizuális inger és esztétikai élmény


    TÁNCPEDAGÓGIA ÉS SZAKMÓDSZERTAN

    Antal László: A néptánc-pedagógia tudományos alapjai és lehetséges modelljei
    Fügedi János: A táncírás használatának hatása a tánctanulásra
    Gaál Mariann: A kreativitás a táncoktatásban
    Kovács Henrik: A háromugrós mozdulatsorának néptánc-pedagógiai alkalmazása
    Lévai Péter: Játékos mozgástanulás és mozgásfejlesztés iskolai keretek között
    Lőrinc Katalin: A kreativitás lehetőségei a klasszikus balett oktatásában
    Macher Szilárd: Mozgástudatos gyakorlás a klasszikus balettben. Kiegészítő technikák
    Mády Ferenc: Az egészségtan helye és szerepe a táncpedagógus- és
    koreográfusképzésben
    Mahovics Tamás: Pedagógiai kísérlet a kinetográfia alkalmazására
    a 6-8 éves gyermekek táncoktatásában
    Mizerák Katalin: Új didaktikai módszerek bevezetése a művészeti oktatásban


    TUDOMÁNYOS DIÁKKÖR

    Balikóné Elmer Felícia: A művészetpedagógia devalválódása a rendszerváltás után
    Bálint Judit:középkori történelemóra
    Bata Rita: Bevezetés Délkelet-Ázsia tradicionális előadó-művészetébe.
    A nyugati kortárs tánc szellemi megújulásának egy lehetséges útja
    Budainé Balatoni Katalin: Táncos mozgásfejlesztés az óvodában mozgásos játékok segítségével. Az ugróiskola
    Füsi Gyöngyi: A kontaktimprovizáció alkalmazásának lehetőségei az alapfokú művészetoktatásban
    Hortobágyi Ivett: A népdalok jelentősége a néptáncoktatásban
    Juhász Dóra: A test és a szerep transzparenciája, avagy az „áttetsző táncos" fogalma
    Ruszné Hodonszky Júlia: A táncoktatás emocionális és intellektuális hatásai gyermekkorban
    Szőnyei Anett: A két különböző lábhangsúlyos csárdás és a páros forgás tanításának
    módszertani lehetőségei
    Tóth Anikó: Az alapfokú művészeti iskolák és a táncoktatás helyzete
    Vida Anna: A páros viszonyok oktatásának szerepe és lehetőségei a nevelésben
    Virághné Vajda Gyöngyvér: A mozgás és a tánc jelentősége az indián kultúrában. Indiántábor

     

Webáruház készítés