Kaposi László (szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv
A tanítási dráma iránt érdeklődők számára alapmű ez a Kaposi László szerkesztette antológia.
A kötet első fele olyan lélektani és színházi-dramaturgiai tanulmányokat tartalmaz, amelyek megalapozhatják a drámatanári munkát.
A második részben neves szerzők (többek közt Jonothan Neelands, Gavin Bolton, Dorothy Heathcote, Cecily O'Neill) drámapedagógiai írásai olvashatók, és a könyvet három foglalkozásvázlat zárja.
-
Kiadó Marczibányi Téri Művelődési Központ, Drámapedagógiai TársaságKiadás éve 1995Terjedelem 268 oldalSorozat Színházi füzetek VII.ISBN 963-8457-07-4
-
Kaposi László: Mit kell ismernie, és mit kell tudnia a drámatanárnak?
Jonothan Neelands: A drámát érintő alapvető gondolatok
dr. Lányiné Engelmayer Ágnes: A gyermekkor szakaszokra osztása
Mérei Ferenc: Aktus és motiváció összefüggése a gyermek-játékterápiában
Az utalás. Az élményközösség szemiotikai többlete
Popper Péter: A gyermeki gondolkodás a színházi élmény szempontjából
A gyermek erkölcsi világképe a színházi élmény szempontjából
László János: A nem verbális kommunikáció jelenségei a színházban
Vekerdy Tamás: A rögtönzés
Buda Béla: az empátia jelentősége a pedagógiai munkában
CSepeli György: A szerep
Bécsy Tamás: A cselekvés lehetősége
Mi a dráma?
K. Jakab Antal: A dráma és a drámai
John Howard Lauson: Drámaépítés
Hevesi Sándor: A drámaírás iskolája
Richard Schechner: A dráma, a cselekményváz, a színház és az előadás
A társadalmi és az esztétikai dráma közti viszony
Almási Miklós: A feszültség
Gavin Bolton: Feszültség
Dorothy Heathcote: A konvenciókról
Jonothan Neelands: Konvenciók
Norah Morgan-Juliana Saxton: A személyes bevonódás szintjeinek osztályozása
Cecily O'Neill-Alan Lambert: Drámatanítás
Jonothan Neelands: Világűr
Lipták Ildikó: Átkelés az óceánon
Takács Gábor: Gyerekháború