Előszó
A színház társadalmi vetületei
Istókné Vámos Kornélia: A szökésdrámák. Euripidész új tragédiastruktúrája
P. Müller Péter: Színház és háború
Neichl Nóra: Végjáték. Kleinkunst a haláltáborokban és a munkaszolgálatos lágerekben
Benczur Katalin: A színészelőképzés szaktárgyi rendszerének kialakulása Szentesen
Teátrális térfoglalás
Rosner Krisztina: „Légy a fényben” – színre vitt állatok
Balassa Zsófia: Monodrámák közelről. A mondráma mint antiutópia
Imre Zoltán: „A magyar színházról és elméletéről” – 2012
Deres Kornélia: A tudat játékai: újraírás a káosz felől. Észlelési sajátosságok Bodó Viktor rendezéseiben
Tóth Viktória: Az avantgárdon innen és túl
Philther projekt
Fenyves Márk–Vincze Gabriella: Modern tánc a modern balettben: Eck Imre Az iszonyat balladája című koreográfiájának mozdulatművészeti párhuzamai, 1961. (Pécsi Balett)
Schuller Gabriella: Agy-baj. Bódy Gábor: Hamlet, 1981. (Győri Kisfaludy Színház)
Kiss Gabriella: Operettrózsaszín és kaposvárszürke. Ács János: Munkásoperett, 1985. (Kaposvári Csiky Gergely Színház)
Jákfalvi Magdolna: A szabadság oratóriuma. Jeles András: A mosoly birodalma, 1986. (Monteverdi Birkózókör)
Niklosz Krisztina: Eszenyi Enikő: Heilbronni Katica avagy a tűzpróba, 1994. (Vígszínház – Sátor)
Pereszlényi Erika: Hudi László: Tragédia-jegyzetek, 1999. (Mozgó Ház Társulás)
Kálmán Mária: Kovalik Balázs: Borisz Godunov, 2002. (Madách Kamaraszínház)
Kékesi Kun Árpád: Egy operarendezés politikussága. Katharina Wagner: Lohengrin, 2004. (Erkel Színház)
Timár András: Zsótér Sándor: Bánk bán, 2007. (Krétakör Színház)