Bertolt Brecht: Színházi tanulmányok

brecht-szinhazi-tanulmanyok-antikvar
brecht-szinhazi-tanulmanyok2
brecht-szinhazi-tanulmanyok-antikvar
brecht-szinhazi-tanulmanyok2

Összeállította és a bevezető tanulmányt írta: Major Tamás.

Az előszót írta és a jegyzeteket készítette Werner Hecht.

 

 

5 200 Ft
Jelenleg ez a könyv nincs raktáron. Kérésére, ha lehetséges, beszerezzük.
Kedvencekhez
Adatok
Tartalom
Adatok
Kiadó
Magvető Könyvkiadó
Kiadás éve
1969
Terjedelem
630 oldal
Sorozat
Elvek és utak
Állapot
kiváló állapot
Tartalom

Werner Hecht: Előszó

Major Tamás: Bertolt Brecht és hatása a magyar színházi életre

 

A régi és az új színházról (1925-1931) (Fordította: Walkó György)

Az úr címere a földszinten

Több jó sportot!

Taps Shaw-nak

Kevesebb gipszet!

Hogyan játsszunk manapság klasszikust?

Előszó a Macbeth-hez

Elmélkedés az epikus színház nehézségeiről

A rendezőasztal ura

[A darabjaimnak való egyetlen néző]

[Kölni rádióbeszélgetés]

[Emberi fájdalom mint szórakozás tárgya]

Utolsó szakasz: Oidipusz

Párbeszéd a színművészetről

Megjegyzések a Mahagonny városának tündöklése és bukása című operához

A színművészet megítélésének mércéiről

A dialektikus drámai művészet

 

A kísérleti színházról (1934-1940) (Fordította Walkó György)

Tézisek a beleélés feladatairól a színi művészetekben

Szórakoztató színház vagy tanító színház?

Az epikus színházzal kapcsolatos legközkedveltebb, legközkeletűbb és legbanálisabb tévedések rövid jegyzéke

A kísérleti színházról

Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása

Függelék

[V-effektusok]

 

A színészi mesterségről (1937-1940) (Fordította Walkó György)

Egy ócska kalap

[A színész művészete]

Szereptanulmány

A figura felépítése

Útmutatások a színészeknek

Párbeszéd egy epikus színésznőről

Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással?

Csoportok mozgatása

Gyakorlatok színiiskolák számára

Az atlétikai képzés

 

Zene és színpadépítés az epikus színházban (1937-1944) (Fordította Imre Katalin)

A zene felhasználása az epikus színházban

A gesztikus zenéről

A nem-arisztotelészi dráma színpadépítkezése

Mi célja van az állandó átépítésnek?

[A társadalmi folyamatok ismertetőjegyei]

A hatáskvantumok sémája

Kis magánelőadás barátom, Max Gorelik számára

 

A sárgarézvásárból (1937-1951) (Fordította Vajda György Mihály)

Párbeszédek a Sárgarézvásárból

A Sárgarézvásár személyei

Az első éjszaka

Az első éjszaka töredékei

A második éjszaka

A második éjszaka történései

A harmadik éjszaka

A harmadik éjszaka töredékei

A negyedik éjszaka

A negyedik éjszaka töredékei

Tanulmányok a Sárgarézvásárhoz

Utcai jelenet

A fasizmus színpadiasságáról

Pótlások a Sárgarézvásár elméletéhez

Első pótlás

Második pótlás

Harmadik pótlás

Negyedik pótlás

 

Kis Organon a színház számára (1949) (Fordította Eörsi István)

Kis Organon a színház számára

Pótlások a Kis Organonhoz

A Kis Organon védelme

 

Minták felhasználásáról (1949-1951) (Fordította Imre Katalin)

Minták felhasználásáról

Kifogások minták felhasználása ellen

Bénítja-e minták felhasználása a művészi mozgásszabadságot?

Hibák a minták felhasználásában

Hogyan használja a mintát Erich Engel?

 

A Berliner Ensemble színházi munkája (1951-1954) (Fordította Imre Katalin)

Néhány megjegyzés a szakmáról

[A Berliner Ensemlbe sajátosságai]

Egy színészhez intézett levélből

Újfajta szenvedélyesség

Az új korszak színésze

Az utánzásról

[A színész hivatásáról]

Elemi szabályok a színész számára

Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie

Ha az ember le akarja küzdeni a nehézséget, meg kell könnyítenie azt

A "színpadi vérmérséklet" ellenőrzése és a színpadi beszéd megtisztítása

A hangnem átvétele

A minimális hatás gyors megkezdése

Alaprendelkezés

[Ellentmondó magatartás ábrázolásának nehézségei]

[A kis szerepek nehézsége]

A taglejtés

A gesztusról

[Tapasztalatok]

Tiszta, egyenletes megvilágítás

Mire való a félhosszú, könnyed lebegésű függöny

A feladatok elosztása

Ahogy Brecht a színpadi játékot vezette

 

Sztanyiszlavszkij-tanulmányok (1951-1953) (Fordította Imre Katalin)

[Az alak fejlődése]

[A fizikai cselekvések]

[Versmondás]

["Tettetés" és átélés a próbán]

Az igazság

"Tulajdonságok"

[A koncentráció módszerei]

Sok próba

Sztanyiszlavszkij klasszikus tanácsai

[Ellentmondások]

Lehetséges kísérletek

Átélés

Javaslatok a Sztanyiszlavszkij-értekezlethez

Gondolatok a Sztanyiszlavszkij-konferenciához

Ami Sztanyiszlavszkij színházától többek között megtanulható

Sztanyiszlavszkij-konferencia

A Kis Organon és Sztanyiszlavszkij módszere

Sztanyiszlavszkij és Brecht

 

Dialektika a színházban (1951-1956) (Fordította Imre Katalin)

A Katzgraben-jegyzetekből

Politika a színházban

A pozitív hős

Epikus színház

Parasztközönség

Epikus színház

[Hogyan kell Moliére-t játszani?]

A megfélemlítő klasszicitás

Dialektika a színházban

Néhány tévedés a Berliner Ensemble játékmódjáról

Jegyzetek a színház dialektikájáról

[Epikus és dialektikus színház]

Visszatükrözheti-e a színház a mai világot?

A szocialista realizmusról

[Beszéd az írókongresszuson]

[A színház feladatai]

Werner Hecht: Jegyzetek

 

Webáruház készítés