Werner Hecht: Előszó
Major Tamás: Bertolt Brecht és hatása a magyar színházi életre
A régi és az új színházról (1925-1931) (Fordította: Walkó György)
Az úr címere a földszinten
Több jó sportot!
Taps Shaw-nak
Kevesebb gipszet!
Hogyan játsszunk manapság klasszikust?
Előszó a Macbeth-hez
Elmélkedés az epikus színház nehézségeiről
A rendezőasztal ura
[A darabjaimnak való egyetlen néző]
[Kölni rádióbeszélgetés]
[Emberi fájdalom mint szórakozás tárgya]
Utolsó szakasz: Oidipusz
Párbeszéd a színművészetről
Megjegyzések a Mahagonny városának tündöklése és bukása című operához
A színművészet megítélésének mércéiről
A dialektikus drámai művészet
A kísérleti színházról (1934-1940) (Fordította Walkó György)
Tézisek a beleélés feladatairól a színi művészetekben
Szórakoztató színház vagy tanító színház?
Az epikus színházzal kapcsolatos legközkedveltebb, legközkeletűbb és legbanálisabb tévedések rövid jegyzéke
A kísérleti színházról
Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása
Függelék
[V-effektusok]
A színészi mesterségről (1937-1940) (Fordította Walkó György)
Egy ócska kalap
[A színész művészete]
Szereptanulmány
A figura felépítése
Útmutatások a színészeknek
Párbeszéd egy epikus színésznőről
Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással?
Csoportok mozgatása
Gyakorlatok színiiskolák számára
Az atlétikai képzés
Zene és színpadépítés az epikus színházban (1937-1944) (Fordította Imre Katalin)
A zene felhasználása az epikus színházban
A gesztikus zenéről
A nem-arisztotelészi dráma színpadépítkezése
Mi célja van az állandó átépítésnek?
[A társadalmi folyamatok ismertetőjegyei]
A hatáskvantumok sémája
Kis magánelőadás barátom, Max Gorelik számára
A sárgarézvásárból (1937-1951) (Fordította Vajda György Mihály)
Párbeszédek a Sárgarézvásárból
A Sárgarézvásár személyei
Az első éjszaka
Az első éjszaka töredékei
A második éjszaka
A második éjszaka történései
A harmadik éjszaka
A harmadik éjszaka töredékei
A negyedik éjszaka
A negyedik éjszaka töredékei
Tanulmányok a Sárgarézvásárhoz
Utcai jelenet
A fasizmus színpadiasságáról
Pótlások a Sárgarézvásár elméletéhez
Első pótlás
Második pótlás
Harmadik pótlás
Negyedik pótlás
Kis Organon a színház számára (1949) (Fordította Eörsi István)
Kis Organon a színház számára
Pótlások a Kis Organonhoz
A Kis Organon védelme
Minták felhasználásáról (1949-1951) (Fordította Imre Katalin)
Minták felhasználásáról
Kifogások minták felhasználása ellen
Bénítja-e minták felhasználása a művészi mozgásszabadságot?
Hibák a minták felhasználásában
Hogyan használja a mintát Erich Engel?
A Berliner Ensemble színházi munkája (1951-1954) (Fordította Imre Katalin)
Néhány megjegyzés a szakmáról
[A Berliner Ensemlbe sajátosságai]
Egy színészhez intézett levélből
Újfajta szenvedélyesség
Az új korszak színésze
Az utánzásról
[A színész hivatásáról]
Elemi szabályok a színész számára
Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie
Ha az ember le akarja küzdeni a nehézséget, meg kell könnyítenie azt
A "színpadi vérmérséklet" ellenőrzése és a színpadi beszéd megtisztítása
A hangnem átvétele
A minimális hatás gyors megkezdése
Alaprendelkezés
[Ellentmondó magatartás ábrázolásának nehézségei]
[A kis szerepek nehézsége]
A taglejtés
A gesztusról
[Tapasztalatok]
Tiszta, egyenletes megvilágítás
Mire való a félhosszú, könnyed lebegésű függöny
A feladatok elosztása
Ahogy Brecht a színpadi játékot vezette
Sztanyiszlavszkij-tanulmányok (1951-1953) (Fordította Imre Katalin)
[Az alak fejlődése]
[A fizikai cselekvések]
[Versmondás]
["Tettetés" és átélés a próbán]
Az igazság
"Tulajdonságok"
[A koncentráció módszerei]
Sok próba
Sztanyiszlavszkij klasszikus tanácsai
[Ellentmondások]
Lehetséges kísérletek
Átélés
Javaslatok a Sztanyiszlavszkij-értekezlethez
Gondolatok a Sztanyiszlavszkij-konferenciához
Ami Sztanyiszlavszkij színházától többek között megtanulható
Sztanyiszlavszkij-konferencia
A Kis Organon és Sztanyiszlavszkij módszere
Sztanyiszlavszkij és Brecht
Dialektika a színházban (1951-1956) (Fordította Imre Katalin)
A Katzgraben-jegyzetekből
Politika a színházban
A pozitív hős
Epikus színház
Parasztközönség
Epikus színház
[Hogyan kell Moliére-t játszani?]
A megfélemlítő klasszicitás
Dialektika a színházban
Néhány tévedés a Berliner Ensemble játékmódjáról
Jegyzetek a színház dialektikájáról
[Epikus és dialektikus színház]
Visszatükrözheti-e a színház a mai világot?
A szocialista realizmusról
[Beszéd az írókongresszuson]
[A színház feladatai]
Werner Hecht: Jegyzetek