EZEKET KÍNÁLJUK:
Részletes könyvismertető


Eugenio Barba: Papírkenu. Bevezetés a színházi antropológiába

eugenio-barba-papirkenu
3 290 Ft

 

Eugenio Barba színházrendező és teoretikus, az Odin Teatret alapítója, korunk színházművészetének egyik legfontosabb

hivatkozási pontja. Ebben a könyvben saját színházi tapasztalatait ötvözi a különféle európai és ázsiai színházi hagyomá-

nyokkal, olyan transzkulturális alapelvek után kutatva, amelyek összekötik a különböző téridőkben létező színházi jelen-

ségeket. A színész „kitágított teste", színpadi jelenléte, rejtélyes és titokzatos tudása áll a szerző által szorgalmazott

színházi antropológia homlokterében. A színpadon megjelenő és a kifejezés előtt már jelentéssel telített test titkai után

kutatva a Papírkenu valódi utazóvá avathatja az olvasót. Olyan utazás részesévé teheti, amely évszázadokon és távoli

kontinenseken keresztül vezet, amely során tanúja lehet annak a párbeszédnek, amit a szerző az ázsiai színházak

mestereivel és a XX. század legnagyobb színházi embereivel, Sztanyiszlavszkijjal, Mejerholddal, Craiggel, Copeau-val,

Artaud-val, Brechttel, Decroux-val, Grotowskival folytat.

  • Kiadó
    Kijárat Kiadó
    Kiadás éve
    2001
    Terjedelem
    236 oldal
    Sorozat
    Spectaculum 1.
    ISBN
    963-9136-70-0
    Állapot
    hibátlan, olvasatlan példány
  •  

    ELŐSZÓ

    I. A SZÍNHÁZI ANTROPOLÓGIA GENEZISE

    II. DEFINÍCIÓ

    III. VISSZATÉRŐ ALAPELVEK

    Hétköznapi és hétköznapin túli technika. - A mozgásban lévő egyensúly. - Az ellentétek tánca. - A koherens

    inkoherencia és az elhagyás művészete. - Az ekvivalencia. - Az elhatározott test.

    IV. FELJEGYZÉSEK AZ ELBIZONYTALANODOTTAK (ÉS SAJÁT MAGAM) SZÁMÁRA

    V. AZ ENERGIA, AVAGY A GONDOLAT

    „Soha többé ezt a szót. - Hét tized - a cselekvés abszorbciójából fakadó energia. - „Sats" - az energiát föl lehet

    függeszteni. - Közjáték: a medve, aki a gondolatokban olvas, azaz megfejti a „sats"-okat. - Animus és Anima -

    az energia hőmérsékletei. - Cselekvő gondolat - az energia ösvényei. - Hazatérés.

    VI. A KITÁGÍTOTT TEST. FELJEGYZÉSEK AZ ÉRTELEM KERESÉSÉRŐL

    Színházban édesanyámmal. - Egy nap újra találkozol egy kislánnyal. - Az értelem és az elméletek. - Üres és

    hatástalan rituálé. - Az alvó nézők. - A test-tudat. - Gondolat és gondolatok. - A Bolygó Hollandi. - Négyszögletes

    körök és iker-logikák. - A guru nem tud semmit. - Shakespeare: V. Henrik - prológus. - Ön még mindig gyönyörű. -

    A hercegnő, aki féken tartotta a szeleket. - Félig nő Shiva, hold és sötétség. - Egy maroknyi víz.

    VII. SZÍNHÁZ, AMI NEM KÖVEKBŐL ÉS TÉGLÁKBÓL ÉPÜLT

    Színház és Dráma. - Pre-expresszivitás és szerveződési szintek. - A gyakorlatok sodrása. - A hold és a város. -

    Az anya mosolya. - Egy rajz pontossága szerint élni.

    VIII. KENUK, PILLANGÓK ÉS EGY LÓ

    Csak a tett eleven, de csak a szó marad meg. - Quipu. - A rítus népe. - Árnyszavak. - Az Ezüst ló - Egy hetes munka.

    NÉV- ÉS FOGALOMMUTATÓ



Webáruház készítés