Megnyitóbeszéd
A konferencia programja
TÁNCTÖRTÉNET
Bolvári-Takács Gábor: Rögös úton. Dokumentumok az Állami Balett Intézet
első tanévéből
Forgács D. Péter: A magyaros táncok értelme az osztrák identitásban
Gara Márk: „Ezer szállal". Nemzetközi hatások a két világháború közötti magyar balettszínpadon
Kővágó Zsuzsa: A ketrec szabadsága. Roland Petit A Fiatalember és a Halál című
koreográfiájának egy lehetséges olvasata
Major Rita: Imígyen táncol Zarathusztra. Hagyomány és újítás Maurice Béjart művészetében
Perger Gábor: Róma és a tánc
Széli Rita: Kinek kell a régi tánc a 21. században?
Tóvay Nagy Péter: Tánc és frigykötés. A tánccal kapcsolatos érvelés Sir Thomas Elyot
The Boke Named the Governour című művében
TÁNCELMÉLET
Benyő Hedvig: „Széles pillanatok". A táncnyelv fordítási problémái
Hegedűs Sándor: A kortárs táncszínházi előadások értelmezésének (megértésének) sajátosságairól
Károly Róbert: A hangszeroktatás innovációja a Magyar Táncművészeti Főiskola
zenei képzésében a salzburgi Orff Intézet legújabb tapasztalatainak adaptációjával
Zelencsuk Tímea: A zeneelméleti ismeretek alapvető szerepe a táncművész- és táncpedagógus-képzésben, avagy magabiztos zenei ismeretek nélkül nincs igazi táncszakember
MŰVÉSZETPEDAGÓGIA ÉS MŰVÉSZETPSZICHOLÓGIA
Jakabné Zórándi Mária: Gondolatok a művészetpedagógia jelenéről és jövőjéről
Krisztián Ágota: A formát öltött érzés. Művészeti terápiás elemeket alkalmazó
önismeret-fejlesztő tréning tapasztalatai
Németh András: Az emberi test mint a kommunikáció médiuma.
A testhasználat és a performativitás pedagógiai történeti antropológiai vázlata
Sátor Nóra: A csend és a ritmus - időben és térben, idebent és odakint
Séra László - Bernáth László: A tánc mint vizuális inger és esztétikai élmény
TÁNCPEDAGÓGIA ÉS SZAKMÓDSZERTAN
Antal László: A néptánc-pedagógia tudományos alapjai és lehetséges modelljei
Fügedi János: A táncírás használatának hatása a tánctanulásra
Gaál Mariann: A kreativitás a táncoktatásban
Kovács Henrik: A háromugrós mozdulatsorának néptánc-pedagógiai alkalmazása
Lévai Péter: Játékos mozgástanulás és mozgásfejlesztés iskolai keretek között
Lőrinc Katalin: A kreativitás lehetőségei a klasszikus balett oktatásában
Macher Szilárd: Mozgástudatos gyakorlás a klasszikus balettben. Kiegészítő technikák
Mády Ferenc: Az egészségtan helye és szerepe a táncpedagógus- és
koreográfusképzésben
Mahovics Tamás: Pedagógiai kísérlet a kinetográfia alkalmazására
a 6-8 éves gyermekek táncoktatásában
Mizerák Katalin: Új didaktikai módszerek bevezetése a művészeti oktatásban
TUDOMÁNYOS DIÁKKÖR
Balikóné Elmer Felícia: A művészetpedagógia devalválódása a rendszerváltás után
Bálint Judit:középkori történelemóra
Bata Rita: Bevezetés Délkelet-Ázsia tradicionális előadó-művészetébe.
A nyugati kortárs tánc szellemi megújulásának egy lehetséges útja
Budainé Balatoni Katalin: Táncos mozgásfejlesztés az óvodában mozgásos játékok segítségével. Az ugróiskola
Füsi Gyöngyi: A kontaktimprovizáció alkalmazásának lehetőségei az alapfokú művészetoktatásban
Hortobágyi Ivett: A népdalok jelentősége a néptáncoktatásban
Juhász Dóra: A test és a szerep transzparenciája, avagy az „áttetsző táncos" fogalma
Ruszné Hodonszky Júlia: A táncoktatás emocionális és intellektuális hatásai gyermekkorban
Szőnyei Anett: A két különböző lábhangsúlyos csárdás és a páros forgás tanításának
módszertani lehetőségei
Tóth Anikó: Az alapfokú művészeti iskolák és a táncoktatás helyzete
Vida Anna: A páros viszonyok oktatásának szerepe és lehetőségei a nevelésben
Virághné Vajda Gyöngyvér: A mozgás és a tánc jelentősége az indián kultúrában. Indiántábor