Imre Zoltán: A színház színpadra állításai. Elméletek, történetek, alternatívák
Megfelelően működő színházkultúra kialakításához szükség van mind gyakorlatra, mind elméletre, mind pedig történetre.
Pontosan arra, hogy elmélet, történet és gyakorlat egymást feltételezve, egymást nem kizárva, hanem egymással
folyamatos párbeszédben állva működjön. Arra, hogy a (hazai) színház az elmélet, a történet és a gyakorlat területén
egymással folyamatos dialógusban létezve állítódjon színpadra. Remélhetőleg a kötetben szereplő tanulmányok is hozzá-
járulnak ahhoz, hogy a hazai viszonyokon eltöprengjünk – érzékelhető diskurzus-szabályok mentén s a történő megértés
reményében.
-
Kiadó Ráció KiadóKiadás éve 2009Terjedelem 270 oldalISBN 978-963-9605-72-5Állapot kiváló, megkímélt állapot
-
Színházelmélet, Színháztörténet – gyakorlat?
1. SZÍNHÁZ – ELMÉLETek
Színház, történet, akernatívák – A színháztörténet-írás és -kutatás lehetőségei és problémái
Színház, szociológia és a néző – A színházszociológia bevonása a színház(i néző) tanulmányozásába
2. SZÍNHÁZ – TÖRTÉNETek
(Nemzeti) kánon és (nemzeti) színház – Vita a Bánk bán 1930-as centenáriumi mise-en-scéne-jéről
Diktatúra, színház és legitimáció – A Nemzeti Színház 1955-ös Tragédia-előadása
A késő Kádár-kori szocializmus és a (nemzeti) színház keretei – A Nemzeti Színház 1981-es Halleluja-előadása
3. SZÍNHÁZ – ALTERNATÍVák
„Színházi reform-mozgalom” – Thália Társaság (1904–1908)
A küszöb állandósága – Határok és határátlépések az Utolsó Vonal előadásaiban
Szöveg-előadás: A Mozgó Ház Társulás posztmodern bricolage-ai
4. UTÓSZÓ HELYETT
Mint fura vírus... – Beszélgetés Árvai Györggyel
Hivatkozások