A magyar beszélőfilm kialakulása
Pereg a film...
Amíg az álló kép megmozdul
A némafilm hangja
Néhány szó és néhány nóta
Dráma és színház, film és mozi
Kapcsolatok a múzsák között
Budapesti teátrumok
Író - színház - közönség
Történelem - közhangulat - műfajok
Színjáték és filmjáték találkozása
Drámatörténeti műfajok a hangosfilmen
Mintapéldák közelebbről
Áttűnések
Mennyiség és minőség
Színpadi művekből készült magyar hangosfilmek 1931 és 1944 között
A közös műfajok sokszínűsége
Lefényképezett színielőadások
Színész a deszkán és a vásznon
Összehasonlító dramaturgia
Kacérkodás a legifjabb múzsával
Budapesten történt...
Helyszínek és színhelyek
Díszlet a színpadon és a filmstúdióban
Mennyibe került egy film?
"Budapest, Budapest, álmaim királya, Budapest..."
Társadalmi mozgások
Élethelyzetek, magatartásformák
Viselkedésformák: hősök és figurák
Magyar táj, filmkamerával
Beszédes címek
Szerepdarabok, filmszerepek
Idill és nosztalgia
Földközelben
Örökölni (nem mindig) jó...
Kis magyar karaktergyűjtemény - portrévázlat egy tollvonással
Néhány szó a film katarzisáról
Az utolsó lovagkor
Halk szerenád szól az éjben
Zenés műfajok a moziban
Csintalan gyermeke a múzsáknak
Frakk, cilincer, monokli, sétapálca
A téma a színpadon hever
A film zenedramaturgiája
Háromszínű pántlika ölelésében
A filmzene dramaturgiája
Revük, daljátékok, koncertfilmek
Hat műfaj filmet keres...
A változatosság gyönyörűsége
Gyermekkönnyek gyémántragyogása
Üveggyöngyök
Űrhajóval a feudalizmusba
Bűntelenül a börtönben
Tűnt idők széphistóriái
A fegyverek nem hallgatnak el
Négy film műfajt teremt
A kettős átváltozás diszkrét bája
A magasrendűségnek bizonyhatatlansága
Regény - színjáték - játékfilm
Az átjárhatóság akadályai
Színműírók a filmgyárban
A drámaírás lovagja
A filmkészítés mestere
Az értékbecslés kísérlete: Filmesek az idő mérlegén
Egy festő mozgóképei
Filmfényképész és mozgóképíró
Árva magyarok vigasztalói
Egy furcsa páros: a Pethes fivérek