Előszó
„Minél jobb a rendező, munkája annál kevésbé feltűnő"
A MEININGER HOFTHEATER ÉS A TÖRTÉNELMI REALIZMUS
„Egy csésze felborulása ugyanolyan jelentőségteli, mint a romantikus színház túlzásai"
ANDRÉ ANTOINE ÉS A TÁRSADALMI REALIZMUS
„A színész az átélés segítségével éri el a színpadi művészet alapvető célját"
KONSZTANTYIN SZTANYISZLAVSZKIJ ÉS A LÉLEKTANI
REALIZMUS
„A mi szemünk határozza meg, és teremti mindig újjá a rendezést”
ADOLPHE APPIA ÉS A FÉNY SZIMBOLIZMUSA
„A sejtetés segítségével a színpadon mindent felidézhetsz”
EDWARD GORDON CRAIG ÉS A MOZGÁS SZIMBOLIZMUSA
„Számomra a színpadot és a világot elválasztó korlátok sohasem voltak lényegesek”
MAX REINHARDT ÉS A LÁTVÁNY IMPRESSZIONIZMUSA
„A színészi alkotótevékenység nem más, mint plasztikus formák térbeni létrehozása”
VSZEVOLOD MEJERHOLD ÉS A JÁTÉK KONSTRUKTIVIZMUSA
„A színház nem kártérítési hivatal meg nem élt élményekért”
BERTOLT BRECHT ÉS AZ EPIKUS/DIALEKTIKUS SZÍNHÁZ
„A színház is olyan válság, amely vagy halállal vagy teljes gyógyulással végződik”
ANTONIN ARTAUD ÉS A KEGYETLENSÉG SZÍNHÁZA
„Lehet, hogy inkább egyfajta életmódról beszélek, s nem annyira a színházról?”
JERZY GROTOWSKI ÉS A SZEGÉNY SZÍNHÁZ
„A teljes emberi igazság globális, és a színház az a hely, ahol a kirakós játék elemei összerakhatók”
PETER BROOK ÉS A KÖZVETLEN SZÍNHÁZ
„A színház lehetőség arra, hogy közelebb jussunk a történelemhez – út a valósághoz”
GIORGIO STREHLER ÉS AZ EMBERI SZÍNHÁZ
„Ha egy színház nem eszmél rá a legjobb tradícióira, akkor elveszett”
PETER STEIN ÉS A SZÓ SZÍNHÁZA
„A színház világának művisége közepette természetesebbek lehetünk, mint az életben”
ROBERT WILSON ÉS A KÉPEK SZÍNHÁZA
Névmutató
címmutató