Kékesi Kun Árpád: Színház, kultúra, emlékezet

kekesi-kun-emlekezet

Miért a rendezés vált a 20. századi színház(tudomány) történetének fő kategóriájává, s hogyan alakítja alkotók és befogadók színházi tapasztalatát? Milyen mértékben feltételezi egymást alkotás és befogadás a színház mint autonóm művészeti ág esetében, az ember kultúrateremtő tevékenységének részeként? Mi adja a színházi emlékezet speciális karakterét? A kötet többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ, a címben jelzett három hívószó mentén, az egyre meghatározóbbá váló kultúratudományi összefüggések figyelembevételével közelítve meg a jelenkori színház és teatrológia néhány fontos problémáját. Nem monografikus áttekintést adva róluk, inkább őket boncolgató tanulmányok során keresztül, számos példa megvilágítása révén szemléltetve őket. Kellő mértéktartással vezetve be olvasóját a kortárs színháztudomány szövevényes világába, s nem kevésbé gyalogosan engedve ki onnan.

Kedvencekhez
Adatok
Tartalom
Adatok
Kiadó
Pannon Egyetemi Kiadó
Kiadás éve
2006
Terjedelem
204 oldal
Sorozat
Theatron könyvek 7.
ISBN
978-963-9495-94-4
Állapot
kifogástalan állapot
Tartalom

ELŐSZÓ HELYETT
Színház és tudomány. A teatrológia kortárs színterei


EMLÉKEZET
Hist(o)riográfia. A színházi emlékezet problémája
A színházi realizmus paradigmájának kialakulása
Az új teatralitás és annak hatástörténeti helyzete


KULTÚRA
Recepció és kreativitás a színház(kultúrá)ban
Dialógusban. A színházi diskurzus(ok) néhány aktuális kérdéséről
A határátlépés (színház)kulturális fenomenológiája


SZÍNHÁZ
A rendezés színháza, avagy a mise-en-scéne művészete
Mérlegre tett remény. Eötvös Péter Három nővérének lyoni ősbemutatójáról
A hattyús lovag, avagy a színházi jelhasználat szimbolikusságáról


UTÓSZÓ HELYETT
„A gondolatoknak is van érzékiségük” – Kékesi Kun Árpáddal beszélget Molnár Illés

Webáruház készítés