Előszó
I. A színház és a posztmodern
A Jelenlét Színháza
Nyelv és tapasztalat
A Hiány Színháza
Érzékelés és (meta)teatralitás
Nyelv és kultúra
Szöveg és előadás
Vízió és retorika
Az idegen és a saját
Interkulturalitás
Testiség és meztelenség
Tánc- és mozgásszínház
Revü és technológia
Tendenciák
II. A dráma és az elmélet
A dráma és a modern dráma (Lukács György)
A modern dráma elmélete (Peter Szondi)
A dráma ontológiája (Bécsy Tamás)
A posztstrukturalista drámapoétika felé
III. A dráma és a posztmodern
Samuel Beckett: A játszma vége
Eugene Ionesco: A székek
Luigi Pirandello: Hat szereplő szerzőt keres
Antonin Artaud: A vérsugár
Jean Genet: Az erkély
Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott
Peter Weiss: Marat/Sade
Peter Handke: Kaspar
Nádas Péter: Temetés
Márton László: Lepkék a kalapon
Heiner Müller: Hamletgép
Botho Strauss: Az idő és a szoba
Végszó
Bibliográfia
Név- és címmutató