Kiss Attila Atilla – Szőnyi György Endre (szerk.): Szó és kép. A művészi kifejezés szemiotikája és ikonográfiája
ELŐSZÓ
I. ELMÉLETI DISZCIPLINÁRIS ORIENTÁCIÓK
Szőnyi György Endre: Szemiotika, ikonográfia, posztmodern
Kiss Attila Atilla: Szó vagy kép? Reprezentációs technikák szemiográfiája a kora modern és posztmodern drámában
Kukla Krisztián: A Kifejezés-mozgás rajzolata. (Szó és kép Konrad Fiedler művészetfilozófiájában)
Bizzer István: Képi elbeszéléstípusok és egy liturgikus tér. A Szombathelyi Püspöki Szeminárium kápolnájának dekorációja, 1940-1943
Voigt Vilmos: A szerelem kertjétől a szívtépő boszorkányig. Szöveg és kép a folklorisztikai kutatás számára.
II. SZIMBOLIZMUS ÉS IKONOGRÁFIA AZ ANTIKVITÁSTÓL A NEOKLASSZICIZMUSIG
Tar Ibolya: Az ekphrasis túlnő önmagán (Catullus c. 64)
Lepahin, Valerij: A szó a XII-XIX. századi orosz ikonokon
Nagy Erzsébet: A 14-15. századi orosz egységfogalom szemiotikája és ikonográfiája
Pál József: A Teremtő képe. Számok, szimbólumok; metaforák Dante Színjátékában
Kovács Imre: Szó és kép (kép és szó) a későközépkori magánáhítatban. Egy esettanulmány: Krisztus szent arca
Újvári Edit: A Szentlélek-galamb ábrázolásának tartalmi vonatkozásai. „Mily kurta a szó ily elképzelésre!”
Pólik József: Hitetlen Tamás. Adalék a reprezentáció eszméjének történetéhez
Eisler János: Az Igazságosság allegóriájának szövege és ábrázolása Cesare Ripa Iconologiájában. Az illusztráció képi előzményei és értelmezési változatai. Szöveg és képzőművészeti preformáció diskurzusa néhány manierista és barokk-kori képen és szobron
Németh István: „Ez nevetséges.” A képi és nyelvi humor megnyilvánulási formái Adriaen Pietersz van de Venne grisaille-képein
Jernyei Kis János: Historia és simulacrum. Maulbertsch váci kupolafreskójának ikonográfiai és ikonikus struktúrája
Ludányi Gabriella: Adatok az Egri Líceum könyvtártermének ikonográfiájához (mű – program – világkép)
III. RENESZÁNSZ IRODALOM ÉS SZÍNHÁZ
Demcsák Katalin: Kentaurnő. A kép hatalma Giovan Battista Andreini „extravagáns” dráma-gépezetében
Szabó T. Anna: „Festett lakoma”. A vizualitás Shakespeare költeményeiben
Pikli Natália: Misztérium szamárháton. A szamár ikonográfiája és értelmezési lehetőségei Shakespeare művében
Forgács Ildikó: „E sziget telisteli hanggal” – A Vihar énekei képekben
IV. VERBALITÁS ÉS VIZUALITÁS A ROMANTIKÁBAN
Hübner Andrea: Képi hagyomány egy Blake szövegben
Lázár Viktória: William Blake illusztrációi Jób Könyvéhez
Medvegy Mónika: Egy festmény narrativálásának módjai és poetológiai dimenziói.
E. T. A. Hoffmann: Doge és Dogaressa
Solecki, Kerstin: A verbálistól a vizuális képig a romantikában, Tieck és C. D. Friedrich példáján keresztül
Szvoboda Dománszky Gabriella: Járatlanoknak okulásul
V. MODERNITÁS ÉS POSZTMODERNITÁS
Horváth Gyöngyvér: A bekeretezett szöveg. Jenny Holzer művészetéről
Szkárosi Endre: A nyelvi jel mint kép a konkrét költészetben
Győri Zsolt: A kritika képei
Varga Éva: A Merchant Ivory filmek ikonográfiája
Kiss Gabriella: Mire jó az operett? A operett műfajának „posztbrechti” olvasatában rejlő lehetőségekről
Várszegi Tibor: „…Élő csontváz vagyok…” Egy színházi jelenet anatómiája