Szubjektív előszó a magyar kiadáshoz
Prológus
1. SZCENIKUS FOLYAMATOK
1.1 Szituáció, folyamat
1.2 Valaminek az ábrázolása - a kiemelés
1.2.1 Kiemelés a hely által
1.2.2 Gesztikus kiemelés
1.2.3 Akusztikus kiemelés
Kiemelés tárgyi attribútumok által
1.3 Következmény - harc valamiért
1.3.1 A cselekvés következményei
1.3.2 A következménymérséklés kritériuma
1.4 A szcenikus folyamatok sémája
1.5 Határterületek
1.6 A folyamatok változatai
1.7 A viselkedéstől a szcenikus folyamatokig
2. SZÍNHÁZFOGALMAK
2.1 Bizonyos folyamatokat színháznak nevezünk
2.2 Tér - kiemelés a hely által
2.2.1 Tánckör, tánchely, theatron
2.2.2 Színházterek tipologizálása
2.2.3 Színpad a térben
2.3 Testhasználat - gesztikus kiemelés
2.3.1 Mimus, pantomimus
2.3.2 mimusok, mulattatók, jokulátorok
2.3.3 Commedia italiana
2.4 Dráma - akusztikai kiemelés
2.4.1 Drámai színház
2.4.2 Epikus színház
2.4.3 Posztdramatikus színház
2.4.4 A dráma és a színház viszonyáról
2.5 Elméleti dominánsképz(őd)és
2.5.1 Szerep
2.5.2 Interakció
2.5.3 Jel
2.6 Metszéspontok - az esztétika
2.7 A színházfogalmak rendszertana
3. ÁTMENETEK ÉS HATÁROK
3.1 Installációk, illuminációk
3.2 Performansz és performativitás
3.3 Tánc, rituálé
3.4 A színházmetafora
4. SZÍNJÁTSZÁSELMÉLETEK ÉS -STÍLUSOK
4.1 A paradoxon
4.2 A játékos átéli a szerepet
4.3 A játékos megmutatja a szerepet
4.4 A test - a játékos anyaga
4.5 A szakkifejezések (át)alakulása
4.6 A színész megkettőzése
4.7 A "mintha"
4.8 Az önprezentáció, a prezentáció és a reprezentáció közötti váltások
4.9 Minőségi különbségek
5. DRAMATURGIA
5.1 Dramaturgia és előadáselemzés
5.2 Alapfogalmak
5.3 Zárt és nyílt formák
5.4 Partitúrák
5.5 Olvasatok
6. A SZÍNHÁZ EREDETÉNEK KÉRDÉSEI
6.1 Az eredet tézisei
6.2 Analógiás következtetések és indíciumok
6.3 A maszk aspektusai
6.3.1 A kifejező funkció
6.3.2 Démonizálás
6.3.3 A leplező funkció
6.3.4 Hatásmódok
6.3.5 A karaktermaszk
6.3.6 A marionett és a figura
7. METSZÉSPONTOK - A MÉDIUMOK
7.1 Médiumfogalmak és médiummetaforák
7.2 Folyamatok a kamera előtt
7.3 A médiumok története(i)
7.4 Kultúramodellek
7.5 Színház- és médiatudomány
8. TEATRALITÁS
8.1 A teatralitásmodellek
8.1.1 A színház aspektusai
8.1.2 Diskurzusanalízis
8.1.3 Teatralitásszerkezet
8.1.4 Teatralizálás
8.2 Szcenikus folyamatok a teatralitásszerkezetben
8.2.1 A színházi formák egymásmellettisége
8.2.2 A nemszínház tipológiájához
8.2.3 A színjátszás váltakozása és alakváltása a nyilvánosság terében
8.2.4 A teatralitás társadalmat alapít
Epilógus
További szakirodalom