Előszó
Bevezetés - általános kísérlet egy színházi koncepció felvázolására
Első rész: A rendezés elméletéről
A rendezésről
Első fejezet: A különféle koncepciókról és elméletekről
Adolphe Appia elgondolásai
A naturalizmustól a szimbolizmusig
Jacques Copeau és Gordon Craig
Sztanyiszlavszkijtól Mejerholdig
A színház "újrateatralizálása" és Georg Fuchs elmélete
Következtetések
Második fejezet: A játéktér
Korlátlan vagy korlátozott lehetőségek
Egymást követő konverciók
Az antik színpad
A modern színpad
Harmadik fejezet: Az előadás elemei
I. Az irodalmi anyag és színpadi tolmácsolása
II. A színész és a színpadi játék
1. A kifejezés
2. A ritmus
III. A tulajdonképpeni színpadi elemek
1. Díszletek, jelmezek, maszkok, kellékek
2. Világítás
3. Zene, zajok, hangok
Negyedik fejezet: A rendező szerepéről
I. Általános ismeretek
II. Különleges ismeretek
Második rész: A rendezés gyakorlatáról
Első fejezet
I. A színpadi kompozíció
Régi darabok
Modern darabok
II. A munkatársak megválasztása
1. A díszlettervezőről
2. A színészekről
A szerepkörök
Az állandó társulatról
A színészről mint rendezőről
3. A zeneszerzőről
4. A többi munkatársról
Második fejezet
I. A darab felolvasása
II. Az asztali munka
III. A rendezőpróbák
IV. Az emlékpróbák
V. A főpróba