Új jelszó kérése
EZEKET KÍNÁLJUK:
Részletes könyvismertető


Merő Béla: Színjáték – színész. Közelítések a színházesztétikához és Sztanyiszlavszkij módszeréhez

mero-bela-szinjatek-szinesz
1 690 Ft
Ez a könyv jelenleg nincs raktáron!
Kérésére, ha lehetséges, beszerezzük.

 

Ajánlom könyvemet hivatásos és amatőr színházi szakembereknek, tanároknak és diákoknak, mindazoknak,

akik szeretik a színházat, érdeklődnek a színjáték törvényszerűségei és a színész munkája iránt.

Munkám két fő részre tagozódik:

Az első rész kommunikációelméleti és szemiotikai aspektusú színházesztétika, amely a - drámán, mint irodalmi

műalkotáson felépülő - színjáték sajátosságait vizsgálja.

A második rész a színészi munka elvi alapjait kutatja Sztanyiszlavszkij rendszerében. A XX. század meghatáro-

zó színészpedagógusának, rendezőjének neve a személyi kultusz tévesztései, félremagyarázásai, szemléleté-

nek dogmatikus és kötelező érvényű elfogadtatása miatt még ma is sokakat elborzaszt.

Munkám célja, hogy összegezze Sztanyiszlavszkijnak a színészi munkáról alkotott elképzeléseit, s olyan

útjelző sort alakítson ki, amely segítségével a "mester" metódusa iránt érdeklődők elindulhassanak; hogy felhív-

ja a figyelmet azokra a módszerekre, amelyek kiindulópontul szolgáltak az ezredvég egyik legkiválóbb színházi

rendezőjének és teoretikusának Jerzy Grotowskinak világhírű színháza létrehozásában; hogy Sztanyiszlavszkij

munkássága megfelelő helyet kapjon színházi értékrendünkben.

 

  • Kiadó
    Új Mandátum
    Kiadás éve
    2002
    Terjedelem
    154 oldal
    ISBN
    963-9336-52-1
  •  

     

    Bécsy Tamás: Ajánlás

    A színjáték verbális és nem verbális elemei

    Bevezető

    I. Kiindulópontok

    II. A dráma mint a színjáték verbális része. A drámában kódolt nem verbális megnyilatkozások, avagy adalékok a dráma színházi elemzésének módszertanához

    Cím

    Műfaji megjelölés

    A név

    A szerzői instrukció

    A dialógus

    A cselekvések hálózata

    A helyszín

    Az alapvető írói üzenetekre vonatkozó utasítások

    III. A színjáték

    A rendező

    A "szerep/színész" kategória - a színjáték alapvető dimenziója

    A közönséggel történő előzetes megegyezés

    Színjáték - közönség

    A színész mint nem verbális jel

    A próba, a rendező és színész közös tevékenysége

    A "szerep/színész" kategória - a színész szempontjából

    Az interakció szabályzására vonatkozó jelzések

    A színjáték viszonylag állandó jelei

    Jegyzetek

    Irodalom


    A színészi munka elvi alapjai Sztanyiszlavszkij rendszerében

    I. Bevezető

    II. A színész belső munkája önmagán

    III. A színész külső munkája önmagán

    IV. A színész szerepben végzett munkája

     

Webáruház készítés