EZEKET KÍNÁLJUK:
Részletes könyvismertető


Mészáros Tamás: "A Katona"

meszaros-tamas-a-katona
  • meszaros-tamas-a-katona
2 350 Ft

 

„Miért éppen a Katona? Éppen azért, mert ez a színház immár »a Katona«. És egy kötetnyi olvasnivalót csak olyan

színházról érdemes egybegyűjteni, amelyik fogalommá, jelenséggé lett, amely előadásai folyamatában szellemi karaktert

mutat. A Katona József Színház ilyen teátrum – és tegyük hozzá: ez idáig az egyetlen magyar színházi műhely, amelynek

alkotó tevékenységére a világ is felfigyelt. Ami ezen a színpadon történik, az csakugyan a »világszínház« része, s nem

csupán annak köszönhetően, hogy a Katona tagja a kétségkívül rangot adó Európai Színházi Uniónak. Előadásai Párizstól

Caracasig exportképesek, rendezőiről és színészeiről szuperlatívuszokban írnak a külföldi kritikák.”

Mészáros Tamás elemzéseivel, kritikáival végigkíséri a színház legendás előadásait. A Katona meghatározó személyiségei

(Zsámbéki Gábor, Székely Gábor, Ascher Tamás, Máté Gábor, Sinkó László) vallanak a színház mindennapjairól, művészi

elképzelésekről, konfliktusokról, sikerről és kudarcról.

  • Kiadó
    Pesti Szalon Könyvkiadó
    Kiadás éve
    1997
    Terjedelem
    252 oldal
    ISBN
    963-605-146-1
    Állapot
    jó állapot, enyhén kopott hátsó borító
  •  

    Előszó

    Beszélgetések

    Zsámbéki Gábor: A szemlélet a fontos

    Székely Gábor: Még egyszer ilyen nem lesz

    Ascher Tamás: Hogy "elegendők" legyünk

    Máté Gábor: Ebben a társulatban van dolgom

    Sinkó László: Soha nem felejtem el azt az éjszakát

    Kritikák

    A manó bennünk lakik (Csehov: A manó)

    Lediktálom az igazságot (Queneau: Stílusgyakorlatok)

    Mindenki - Miért? (A három testőr)

    Oly édes az élet? (Shakespeare: Ahogy tetszik)

    Szolidan, családiasan (Harold Pinter: Hazatérés)

    Örülj, hogy színházban élhetsz... (Spiró György: Az imposztor)

    Határhelyzetek félálomban (Bulgakov: Menekülés)

    Mese pedig nincs (Carlo Gozzi: A szarvaskirály)

    Papás-mamaás (Alfred Jarry: Übü király)

    Szemben a felfoghatatlannal (Harold Pinter két egyfelvonásosa)

    Gyakoroljuk a helyzeteket (Forgách András: A játékos)

    Maga akart lenni (Shakespeare: Coriolanus)

    "Hát hova tűnt minden?" (Csehov: Három nővér)

    Ne a tükröt szidd... (Spiró György: Csirkefej)

    Csak színház (Corneille: Illusion comique)

    Te is gyenge vagy? (Füst Milán: Catullus)

    Élni kell (Ljudmila Petrusevszkaja: Három lány kékben)

    Átok rád, sátán asszonya... (Strindberg: Az apa)

    A magunk revizora (Gogol: A revizor)

    Apokalipszis most (Elias Canetti: Esküvő)

    Veszteségünk, Alceste (Moliére: A mizantróp)

    Halálos játék (Ionesco: Haldoklik a király)

    Rettenetes emberek (Wedekind: Lulu)

    Mint fekvő kő (Csehov: Platonov)

    A káosz próféciája (Brecht: Turandot)

    "Az ember nem élhet irgalom nélkül" (David Hare: A titkos elragadtatás)

    "Nyomasztó nékem e világi üzlet" (Shakespeare: Hamlet)

    Különféle színházcsinálók (Halász Péter: A kínai)

    A tisztesség koordinátái (Bernard-Marie Koltés: Roberto Zucco; Heinrich Böll: Katharina Blum elvesztett tisztessége)

    Ott lakunk mi is (Goldoni: Az új lakás)

    Veszett a világ (Német Ákos: Müller táncosai)

    Akárki közülünk (Kárpáti Péter: Akárki)

    Hamlet - zsilettpenge nélkül (Shakespeare: Hamlet)

    Se hit, se remény, se szeretet (Ödön von Horváth: Hit, remény, szeretet)

    Fel leszünk világosítva (Kundera: Jakab meg a gazdája)

    Az önbizalom nem minden (Halász Péter: Önbizalom – Kínai II)

    Minden magánügy (Brian Friel: Pogánytánc; Georg Bücher: Danton halála)

    Egyek a felelőtlenségben (Shakespeare: Julius Caesar) 228

    Ma este nem improvizálunk (Pirandello: Ma este improvizálunk)

    Akiket hívattak (Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott)

    Egy korszakos előadás emlékére

     

Webáruház készítés