Nagy Imola a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem adjunktusa. Filozófiai tanulmányait alap- és mesterképzésen a Babeş–
Bolyai Tudományegyetemen végezte. Egy ideig az Egyesült Államokban élt, majd tanulmányait a Marosvásárhelyi Művé-
szeti Egyetem Doktori Iskolájában folytatta. Egyetemi oktatói pályáját Béres András egyetemi professzor esztétika- és
színházesztétika-kurzusainak asszisztálásával kezdte, jelenleg is tanít a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen.
Nézővé válni című munkája egyetemi tankönyvként is használható tudományos kiadvány, a szerző doktori dolgozatának
szerkesztett változata. Kortárs színházbeli észlelési folyamatok képezik a kiadvány kutatási területét, illetve olyan színházi
tapasztalatok feltérképezése, amelyek különösképpen a kortárs színházra érvényesek. A nézőség színházelméleti tema-
tizálása után a nézés, atmoszféraészlelés, hangzóság, szelf-képződés és nézői szubjektiváció folyamatait kísérelte meg
a lehető legkomplexebb módon körbejárni és leírni.
Nagy Imola Nézővé válni című munkája egyetemi tankönyvként is használható tudományos kiadvány, a szerző doktori dolgozatának szerkesztett változata. Kortárs színházbeli észlelési folyamatok képezik a kiadvány kutatási területét, illetve olyan színházi tapasztalatok feltérképezése, amelyek különösképpen a kortárs színházra érvényesek. A nézőség színházelméleti tematizálása után a nézés, atmoszféraészlelés, hangzóság, szelf-képződés és nézői szubjektiváció folyamatait kísérelte meg a lehető legkomplexebb módon körbejárni és leírni. „Nagy Imola értekezése a gyakran hangoztatott, ám ténylegesen jóval ritkábban megvalósított interdiszciplinaritás mesterpéldája: színháztudomány, filozófia, antropológia és észlelésesztétika területei között teremt átjárást. Egyetlen sor erejéig sem válik spekulatívvá, mert minden megállapítása bekötésre került egy erős bölcseleti (filozófiai és színházelméleti) alapba, és konkrét példákkal került alátámasztásra. A példák nem pusztán szemléltetik a szabatosan megfogalmazott felismeréseket, hanem oly módon nyernek bemutatást, hogy a teoretikus észrevételek belőlük származtatott megfigyelések továbbgondolásaként: magukból a színházi előadásokból fakadó, ezért »élő« kérdésekre adott válaszokként szolgálnak.” (Kékesi Kun Árpád) - a Transindex.ro portálról
Nagy Imola Nézővé válni című munkája egyetemi tankönyvként is használható tudományos kiadvány, a szerző doktori dolgozatának szerkesztett változata. Kortárs színházbeli észlelési folyamatok képezik a kiadvány kutatási területét, illetve olyan színházi tapasztalatok feltérképezése, amelyek különösképpen a kortárs színházra érvényesek. A nézőség színházelméleti tematizálása után a nézés, atmoszféraészlelés, hangzóság, szelf-képződés és nézői szubjektiváció folyamatait kísérelte meg a lehető legkomplexebb módon körbejárni és leírni. „Nagy Imola értekezése a gyakran hangoztatott, ám ténylegesen jóval ritkábban megvalósított interdiszciplinaritás mesterpéldája: színháztudomány, filozófia, antropológia és észlelésesztétika területei között teremt átjárást. Egyetlen sor erejéig sem válik spekulatívvá, mert minden megállapítása bekötésre került egy erős bölcseleti (filozófiai és színházelméleti) alapba, és konkrét példákkal került alátámasztásra. A példák nem pusztán szemléltetik a szabatosan megfogalmazott felismeréseket, hanem oly módon nyernek bemutatást, hogy a teoretikus észrevételek belőlük származtatott megfigyelések továbbgondolásaként: magukból a színházi előadásokból fakadó, ezért »élő« kérdésekre adott válaszokként szolgálnak.” (Kékesi Kun Árpád) - a Transindex.ro portálról