Előszó
I. Bevezetés a színjátszás elméletének alapjaiba
A művészi élmény természete. Színjáték és katarzis
Dráma és színjáték. A színész alkotómunkájának alapjai
Az átlényegülés és a "színész-paradoxon"
A színpadi létezés sűrítettsége és a pszicho-fizikai rugalmasság
II. A színpadi létezés természete, a cselekvés elemei és szerkezete. A megfigyelés szerepe a színész munkájában
A fizikai cselekvések természete és szerkezete. A mozgásmechanizmusok
A fizikai cselekvések lélekrajza. A mozgásnormák és a cselekvés karaktere
Az élő beszéd és az irott szöveg viszonya. A színpadi beszéd és a szöveg cselekvő elemzése
III. A színjátszás művészetének alapjai. Az alkotómunka előkészítése és a szerepen végzett munka első szakasza
Élmény és alkotói ambíció. A szerep érzelmi természete
Az elemzőmunka. A szerep szerkezeti felépítése
Az első színpadi próba. Az elképzelés térvázlata
IV. Az alkotómunka belső folyamatának szerkezete. Az átélés technikája és elemei. A cselekvő elemzés módszere
Az átélés technikájának első fázisa. A cselekvés körülményei és kapcsolatai
A körülmények gondolati elmélyítése és a képzelőerő alkotómunkája
Koncentráció és figyelem, a figyelem szerkezete. Az imitált cselekvések igazsága
Az érzelmi folyamatok megteremtése. Pszichikai telítettség és érzelmi emlékezet
Az átfogó cselekvés elemei. A törekvések logikája és az alkalmazkodás ökonómiája
V. A szerep külső megformálásának problémái. Az alakítás elemei és az öntükrözés technikája
A fizikai apparátus felkészítése és működése. A közérzet fizikai és pszichikai elemei
Közérzet és próbatechnika. Improvizáció és rögzítés. A külső megformálás plaszticitása
Tempó, ritmus, dinamika és a külső megformálás egyéb problémái. Az alakítás lekerekítése
Idézett művek jegyzéke