Bevezetés
I. Színházi gyakorlat Közép-Kelet-Európában a XIX. század első felében
A német nyelvű színház
Diákszínjáték
Vándorszínészet
Bábjáték
Bálok, improvizálás
Dráma és darab; Kotzebue
Színpadi gyakorlat – magas művészet
II. A nemzeti tragédia igénye
A nemzeti romantika hatása a dramaturgiára
Lehetséges konfliktusok
Nemzethez való tartozás mint érték
Elvont dinamika
Nemzeti tematika
Intrika
A jambus kérdése
A vers és a próza ellentétes funkciója
Egyes irodalmak
Katona: Bánk bán
Vörösmarty: Czillei és a Hunyadiak
Jaksic: Jelisaveta
III. A közép-kelet-európai vígjáték
A romantika hiánya
Mesejáték
Zenés darab
Átvett vígjáték
Választási vígjáték
Chalupka: Kocourkovo
Záborsky: Najduch
Nagy Ignác: Tisztújítás
Eötvös: Éljen az egyenlőség!
Nemcic: Kvas bez kruha
Nusic: Narodni poslanik
Caragiale: O scrisoare pierduta
Tomic: Novi red
IV. A lengyel dráma fejlődése
Mickiewicz: Dziady (Ősök)
Slowacki: Kordian, Balladyna
Krasinski: Nieboska komedia
V. A krakkói színház
VI. Stanislaw Wyspianski
Warszawianka
Lelewel
Klatwa (Átok)
Sedziowiew (Bírák)
Legion (Légió)
Wesele (Menyegző)
Wyzwolenie (Felszabadulás)
Achilleis
Powrót Odysa (Odüsszeusz hazatérése)
Noc listopadowa (Novemberi éj)
Akropolis
Legenda
Boleslaw Smialy – Skalka
Hamlet-tanulmány
Goethe-párhuzam
Krleza: Kraljevo