Bevezetés
Átváltozások
A barlangrajzok tanulságai
Dromena és legomena: a rítusok mimetikus elemei
A keleti "városforradalom"
A mezopotámiai fejlődés tanulságai
Egyiptomi párhuzamok és különbségek
A polisz színjátékvilága
A közvetítő: Kréta
A görögség kialakulása és preteátrális hagyományai
Démétér és Dionüszosz
A rögtönző dór népi csúfolók
Ikária - Theszpisz - Athén
A társadalom és a játék szervezete
A theszpiszi drámai tragédia tartalmi vonásai
A theszpiszi tragédia előadásmódja
Az athéni demokrácia színháza: tragédia és szatírjáték
Türannisz és polisz - a dór mimosz és az attikai komédia
Egy ezredév a görög színházkultúra jegyében
Arisztotelész kora
Menandrosz és az "újkomédia"
A hellenisztikus birodalmak színjátékai
Rómaiak görög álarc mögött
Helyi szokások - etruszk hatások
Találkozás a görög drámával
Az irodalmi korszak lezárása
A köztársaság utolsó százada - színjáték-tipológiai korszakváltás
Egyeduralkodók a római birodalomban: a császár és a mimus
A másik út kezdetén: távol-keleti színjátékkultúrák
India színjáték rendszerei
A Nátja-sásztra rendszere: színjáték és dráma
A szanszkrit dráma klasszikusai
Az indiai színjáték hatóköre
Srí Lanka színjátéktípusai
Bali szigete: a hagyomány őre
Jáva: a vajangjátékok központja
A kínai kultúra preteátriális elemei
Színjáték a középkori Európában
A dráma nélküli évezred
A mimus az i. sz. III. század után
Tudósok és pogányok: színházelmélet és szertartásvilág
A keresztény liturgia preteátrális elemei
A feudalizmus színjátékformáinak kialakulása
A lovagvilág teátrális elemei
A liturgiától a vallásos színjátékig
Népek - városok - céhek
A városi-polgári színjáték
Az itáliai példa
Franciaország: folytatás és kiteljesedés
Németalföldi színjátéktípusok
A késlekedő Anglia
Parasztok, mesteremberek és humanisták német földön
A visszahódított Hispánia
Új kor új színjátékai Európában
Itália ajándéka: a reneszánsz virágzása és válsága
Rappresentazione és reprezentáció
A humanisták színháza
Úton a "favola in musicához"
A nevettetés mestersége és művészete
Nyugat-Európa XVI. századbeli színjátéktípusai
A népi alakoskodás változatai
A középkori típusú vallásos színjáték továbbélése
A reneszánsz dramaturgia diadalútja
A városi polgárság színjátékai - nyitottsága és korlátai
Udvari szórakozások és ünnepségek
A jezsuita színházművészet kezdetei
A hivatásos színjátszás megerősödése és intézményesítése
Európa "külső félköre" - a XVI. század végéig
Skandinávia országai
A lengyel színjáték kezdetei
A cseh és szlovák színjátszás kezdetei
Adatok a magyarországi színjátékokról
Délszláv színjátékok az Adria keleti partján
Színjátéktípusok az orosz feudalizmus kialakulása korában
Az Erzsébet-kortól a francia forradalomig
Szintézis és átmenet
"Az állam én vagyok..."
Fordulat Angliában
Az "opera" kezdetei
A francia udvari színjáték
Az angol restauráció színháza
Látványszínház a német nyelvterületen
Királyi színházak Skandináviában
A szláv nyelvterület főúri színházai
Magyar kastélyszínházak
"Theatrum mundi" - "Schola vitae"
A spanyol barokk színjáték
A katolikus rendek színjátékai
A protestáns iskoladráma
A hivatásos színészet differenciálódása
Itáliai kirajzások
Az "englische Komödianten" a kontinensen
A német vándorszínészet kibontakozása
Állandó színházak és vásári színjátékok
Polgári dráma - "nemzeti színház"
A Távol-Keleti színjáték virágkora
A kínai színházkultúra
Vietnami színjátéktípusok
Korea hagyományos színjátékai
A japán színjáték történelmi rétegei
India népnyelvi színjátékai
Az indiai színjáték sugárhatása
Az iszlám vonzáskörzetének néhány színjátéka
Egy forradalmi század színjátékai: 1789-1871
A Legfőbb Lény Ünnepétől a Hernani-csatáig
A polgárkirályságtól 1848 tavaszáig
A realista színjáték igénye és lehetőségei
Találkozás a múlttal: a gyarmatosítás és színházi hídfői
Az afrikai színjátékhagyomány
Az Amerikák és a gyarmatosítás
Az "Álom népe": Ausztrália őslakói
A "Világszínház" évszázada: jelenkorunk
A naturalizmus és az izmusok, 1871-1917
A Színházi Októbertől A szecsuáni jólélekig
A szocialista színházművészet kialakulása
A polgári színjáték a két világháború között
Három évtized világszínházi alternatívái
Jegyzetek