Bevezetés
Első rész: A királynő: Erzsébet
1576/77
Az állandóság reménye: a Theatre
A játékszöveg–készlet
Oxford–Cambridge. Az „okos egyetemisták”
Oxford és Cambride
Szépség és/vagy morál
Az „Aeropagus” és az „új poézis”
Giordano Bruno vitája Oxfordban (1583)
Árkádia: szerelem és veszedelem
Az előkészítők
John Lyly és a fiútársulatok
George Peele, a kísérletező
Robert Greene és az "elprédált idő"
Egy évtized hozadéka
Első közjáték: Két királynő
Terjeszkedő színi világ
Új mesterség: a (szín)játékíró
Két véres történet
„Seneca nem elég nehéz...”
„Határsértők”: Marlowe és a szenvedélyek
„... a sors kereke kezemtől forog”
„Csak én éljek meg, veszhet a világ”
„Ölj, ölj, ölj!”
„Hazádat léha kézzel tönkretetted...”
„Faustus átadja lelkét...”
Marlowe – a megrágalmazott
Második közjáték: Egy vállalkozó naplója
Shakespeare színre lép
Az „elveszett évek”
A pályakezdő
Útkeresés: tragédia?
Útkeresés: komédia?
Kényszerszünet: 1592–1594
Lázongások – pestis
Sir Thomas More
Shakespeare – „árnyékban”
... és a kortársak
Korai Shakespeare–apokrifák
Bohózat történelmi köntösben
Egy „igazi” senecai tragédia
Szerelem, háború – retorika
Egy mesés siker: Mucedorus
Harmadik közjáték: Újrakezdés
Népszínjáték – Látványköltészet – Könyvdrámák
Népszínjáték – London peremén
Látványköltészet
Könyvdrámák
Ben Jonson viharos ifjúsága
A Kutyák Szigete
Előzmények – népszínjáték
Furcsa emberek
Shakespeare – élete delén
Szövegek – szerkezetek
Kontrasztok – "ál"–arcok – monológok – záróképek
Nézetek a világról
Őfelsége egyháza – és a többiek
A mélyrétegek
Új színpadok – újfajta szövegek
„Poetomachia” – dióhéjban
Jonson dramaturgiája – dialógusokban
Nyugtalan századforduló – 1. (George Chapman, Thomas Dekker)
A századforduló játékhelyei
A műsor szerkezete
Chapman, a Homérosz-fordító
Thomas Dekker, a „csetepaté” győztese
Nyugtalan századforduló – 2. (John Marston: Illeszkedés és irónia)
John Marston, a pályakezdő
„Tragical – comical – historical”
Marston „rendezőpéldányai”
A „kizökkent idő”
„Ha most ölöm meg: – akkor mennybe mén”
„... nem az vagyok, aki volnék!”
„... nyilatok célt tévesztett”
„Színünk: Trója”
Második rész: A király: I. Jakab
Dinasztiaváltás
VI. Jakab, Skócia királya
Az irodalmár és a teológus
I. Jakab elfoglalja Anglia trónját
Helyzetkép a század kezdetén
Új képlet: épület – társulat – „házi szerző(k)”
Egy tanulságos bukás – Jonson Sejanus–a
A költő: „Shaxberd”
Thomas Dekker és a Prince's Men
Thomas Heywood és a Queen's Men
„Bolond világ ez, Uram” (A fiútársulatok műsora)
Westward Ho! – Eastward Ho! – Northward Ho!
Thomas Middleton és a Paul's Children
A Blackfriars – Chapman és a többiek
Negyedik közjáték: A „lőpor–összeesküvés” (Dekker: The Whore of Babylon)
Öt Shakespeare–tragédia
King Lear
The Tragedy of Macbeth
The Tragedy of Anthony and Cleopatra The Tragedy of Coriolanus
Timon of Athens
Shakespeare-apokrifák, 1600–1608