Kis kiáltvány
I. A festészettől a happeningig
Beke László: Kantor művészete és elmélete
Festészet...
Festészetem kezdetei
Akadémia
K. P. festőcsoport
Mosónők, vasalónők, nők az esernyő alatt
Kegyetlen realizmus
Gúlák és esernyők
Esernyős tér
Tájkép esernyős térrel és alakkal
Csontvázas alakok
Egymásba csavarodó alakok
A gyufától a tiszta mozgásig
Forgácseső
Ovális formájú alakok
Párizs, 1947
Fejlődés
Tárgy és kép
Kép – rajz
Rajz
Napló 47 avagy Infernó
1948... 1949... 1950. Éjszakai napló avagy Metamorfózis
Szocreál
Antikiállítás
Zéró
Multipart
Multipart – a megállapodás feltételei
Kiáltvány 1970. A létezés ára
A festészetről
Emballage
Az első emballage
Valami
A szekrény
A kollázstól az emballage-ig
Találkozás a Dürer-orrszarvúval
Infásnők
Öltözék-emballage
Esernyő
Emballage kiálltvány
Posta
Borítékok
Levél (egy happening partitúrája)
A vándorok és csomagjaik
Anatómia-óra Rembrandt nyomán
Emberi emballage
Az utazás eszméje ("i" színház)
Az utazás eszméje. "i" színház. A vasútállomás (partitúra)
Konceptuális emballage-ok
Interjú a Minden egy hajszálon függ című képek szerzőjével
Happening
Cricotage happening
Nagy emballage – happening (Bázel)
Az esemény-színház
Tengeri panoráma happening
A Medúza tutaja
Hommage á Maria Jarema
Kozmetikai műveletek
Cambriolage
II. A független színháztól a halálszínházig
Király Nina: "Ulyssesnek vissza kell térnie"
Ulysses
Marionett Színház
Az Ulysses visszatérése és a Balladyna – Naplójegyzetek
Credo
Ott, ahol a dráma keletkezik
Cselekmény
A színház butító szerepe
Konkrétság
Különlegesség avagy külsődleges realizmus
Az Ulysses visszatérése próbáiról
Illúzió és konkrét valóság
A színész játéka ( A Balladynára vonatkozóan )
A cselekmény torzulása
Illúzió és realitás
A néző belső kapcsolata a színpaddal
Absztrakció, stilizáció, naturalizmus
Az úgynevezett díszlet
Megjegyzések a Balladyna színreviteléhez
Kórus
Pátosz
Ulysses visszatérése. Elmélkedés
Ulysses visszatérése. 1944. Elmélkedés
Ulysses visszatérése.
A rendezés első variánsa
A rendezés második variánsa
A rendezés harmadik variánsa
A végső forma. Ithaka
Ulysses
Rezümé
Informel, zéró, lehetetlen színház
Az informel színház
A színész társadalmi helyzete
A színészi játék módszerei
A zéró-színház
Jegyzetek a zéró-színházhoz
A nemjátszás
Antiaktivitás
A "loppal" való játszás
A kimaszatolás
Az expresszió beszippantása
Vegetáció. Takarékoskodás a mozdulatokkal és az érzelmekkel
A jelentés-érték zéróra redukálása
Elimináció erő alkalmazásával
A kellemetlen szituáció
Automatizmus
A kényszer alatt játszás
Emballage
A lehetetlen színház
A halál színháza
Halálszínház
Osztályterem
A halott osztály. Magyarázatok
Autonóm szövegek
A művész helyzete
Pontos hely
Az illúzió – kis elméleti értekezés
Az illúzió elementáris értelme
A teljes illúzió
Az illúzió
Az illúzió mint negatív fogalom
A film illúziója
Találkozási pont: illúzió és realitás
Illúzió és ismételgetés
Megtévesztő fogalmak
A mű és a folyamat
Spiritualizmus
Katonaság. Le soldat – L"individu militaire
A realitás csodás mivolta
Szoba a gyermekkoromból
Hiányzó kedveseink kölcsönzőhelye
A gyermek emlékezete
Vissza a Vásári Bódéhoz
A dráma – a fikció. A holtak világa
A holtak világából az élők világába való dicstelen átmenet
A színház tényleges értelme
Az élet – a legalacsonyabbrendű valóság
A helyszínek leírása, 1944-től máig
Vesszenek a művészek!
Véletlen
A cím története
Cselekmény
A halál szférája
Börtön
A "talált alak"
Tükrözés
Én
Én- sok alakban
A szerző és színpadi alakja
Klisé
A "teljes igazság"
Az eget kell ízlelni, hogy megmutassuk a földet
III. Az öröklét és a semmi színháza
Soha többé nem térek ide vissza
Én- reális
Megmenteni a feledéstől
Én jobban hiszek a művészetben, mint az életben
Ma van a születésnapom
Az én szobám
Kép
Levél Maria Jaremához
Kalauz a Ma van a születésnapom c. előadáshoz
Király Nina: Exegi momumentum...
IV. Függelék
Életrajzi kronológia
Bibliográfia
Folyóiratok Kantor-különszámai
Filmek és videók a Cricot 2 Archívumában
A kötetben szereplő lengyel művészek
Képjegyzék
Képmelléklet