ELŐSZÓ
Első rész
A RENDEZÉS (MISE EN SCENE) MINT KIFEJEZÉSMÓD
I. fejezet: A rendezés (mise en scene), a zene
A mise en scene
A zene
II. fejezet: A zene és a rendezés
Elvek, elméletek
Technikai eredmények
Bevezetés
A színpadi illúzió
A színész
Az elrendezés
A világítás
A festett díszlet
A nézőtér
Összefoglalás
Második rész
RICHARD WAGNER ÉS A MISE EN SCENE
Harmadik rész
A WORTTON-DRÁMA RICHARD WAGNER NÉLKÜL
Miképp őrizzük meg a Wortton-drámát mint műfajt?
A zenén alapuló műalkotás mulandó léte
A zenei kifejezés modern intenzitása
Wagner drámai életművének viszony létközegével
Hogyan mondjunk le a zenei kifejezés modern intenzitásáról?
A modern művészek
A modern színház
A drámai koncepció rendezőelve
Bayreuth
Germánok és latinok
Miként jelenik meg a német zseni a latinnak?
A harmónia vágya
A wagneri eljárások jövője a németeknél
A párizsi művészet
A latin és a germán művészet konfliktusa. A bayreuthi megoldás
A zenei vágy a latin embernél
A divat
A "zenés" előadás
A német dráma és a "zenés" előadás
Milyen közege legyen az összművészeti alkotásnak
A "zeneművész"
A zene tárgya a latin országokban
Ideális normák a zeneművész és a költő-zenész számára
FÜGGELÉK
Bevezetés
A Trisztán és Izolda mise en scene-je
A Ring mise en scene-je
Rajzok
UTÓSZÓ (Kékesi Kun Árpád)