Bevezetés
I. Az egyéni dinamizmusok akciói
Shakespeare: Antonius és Kleopatra
Shakespeare: A windsori víg nők
II. A belső és külső helyzetek akciói
Corneille: Cid
Corneille: Horatius
Racine: Phaedra
Moliére: Nők iskolája
Moliére: Úrhatnám polgár
Wicherley: Falusi feleség
Congrave: Így él a világ
III. A jellem és akció elválása
Goldoni: A kávéház
Goldoni: Mirandolina
Lessing: Miss Sara Sampson
Schiller: Ármány és szerelem
Schiller. Az orléáns-i szűz
Schiller: Wallenstein
Goethe: Stella
Goethe: Torquato Tasso
Kleist: Pentheszileia
Byron: Manfred
Kleist: Homburg hercege
Musset: Lorenzaccio
Hugo: Marion de Lorme
Hugo: Hernani
Hugo: A királyasszony lovagja
Büchner: Danton halála
IV. A különböző akciófajták
Hebbel: Mária Magdolna
Osztrovszkij: Jövedelmező állás
Osztrovszkij: Erdő
Ibsen: A társadalom támaszai
Ibsen: Babaház
Ibsen: John Gabriel Borkman
Ibsen: Hedda Gabler
Ibsen: Solness építőmester
V. Az egyéniségből eredő akciók megszűnése
Csehov: Ivanov
Csehov: Sirály
Csehov: Ványa bácsi
Csehov: Három nővér
Csehov: Cseresznyéskert
Hauptmann: A takácsok
Strindberg: Az apa
Augier: Poirier úr veje
Augier: Az arcátlanok
Sardou: Fedora
Wedekind: A Föld szelleme
Jarry: Übü király
Utószó
Jegyzetek
Bibliográfia