Leonard Cohen, Alanis Morissette, Atom Egoyan, Robert Lepage, Marie Chouinard, a Cirque du Soleil: világhírű művészek,
világhírű szórakoztatók, a szenvedélyes "kultúrafogyasztók" körében jól ismert nevek – ha sokaknak furcsamód nem
ötlik is rögtön eszébe, mi köti össze őket. Pedig egyszerű: Kanada. Ennek a hatalmas – és független államként még igen
fiatal – országnak a kultúráját mintha nehezen "azonosítanánk", mintha alig-alig tudnánk körvonalazni. Hol is van Kanada?
Valahol nagyon messze – úgy tűnik. Ha pedig egy átlagos színházba járót megkérdeznének, hogyan vélekedik a kanadai
drámáról, nagyon elkerekedne a szeme. Joggal, hisz szinte csak véletlenül láthatta magyar színpadon George F. Walker,
Michael Mackenzie vagy Morris Panych, valamivel több eséllyel Michael Tremblay egy-egy darabját. Pedig a kanadai dráma
él és virul, a rendkívül eltérő kulturális hátterű szerzők ontják a jobbnál jobb darabokat. Aki megismerkedik a kötetünkben
szereplő hét – nagyon különböző, de egyként lenyűgöző – drámával, sok érdekes (és meglepően ismerős) figurával,
helyzettel találja szembe magát, és hamar kiderül: fejben nem is kell olyan messzire utaznia, hogy "odaát" is otthon érez-
ze magát. És nehezen fogja megérteni: hol volt eddig Kanada?
Tartalom:
Wajdi Mouawad: Futótűz (Incendies) Molnár Zsófia ford.
Tomson Highway: Rézangyalok (The Rez Sisters) Kovács Krisztina ford.
Evelyne de la Chenelière: Eper januárban (Des fraises en janvier) Lakos Anna ford.
Larry Tremblay: A hasbeszélő (Le ventriloque) Bognár Róbert ford.
Michael Healey: A rajzos fiú (The Drawer Boy) Upor László ford.
John Mighton: Fél élet (Half Life) Kúnos László ford.
Morris Panych: Történet a hetediken (7 Stories) Szaffkó Péter ford.
Utószó (Upor László, Szaffkó Péter, Kürtösi Katalin)
Életrajzi jegyzetek (Upor László)